16/04
2019

Employee Experience Challenge doorslaand succes

Drie inspirerende keynote sprekers (Erik Dirven, Bas Kodden en Heleen Mes) in een volgepakte zaal, een middag boordevol inhoudelijke parallelsessies, heel veel enthousiaste HR-vakgenoten én alle tijd om te netwerken. Kortom, het enerverende eendaagse evenement van NVP in de fraaie gastlocatie van KPMG in Amstelveen smaakt naar meer. In het meinummer van NVP Magazine een ruime terugblik, nu vast een fragment van Heleen Mes, plus een videoterugblik

Heleen Mes, Hapinessbureau, sloot de dag af: ‘De Beste Employee Experience met HEART’. “Het gaat tegenwoordig om zingeving. En trots. Nu ook om the purpose; het feit dat je werk ertoe doet. Maar ook om voldoening en talent ontwikkelen, zodat mensen kunnen doorgroeien. Daarnaast zijn plezier en verbinding cruciaal; je collega's zijn belangrijk.’”

“Wat kunnen organisaties doen om te werken aan werkgeluk? In ieder geval verwachtingen van medewerkers managen… Richard Branson zegt zelfs: ‘Medewerkers komen op de eerste plaats. Focus niet op processen, maar op persoon én experience.’ “En wijs je kandidaten af, dan kun je zelfs van afvallers fans maken. Door aan een aardig bedankbriefje een tegoedbon te koppelen.”

Creativiteit en durf
“Meten is weten. Heb het lef om gewoon te vragen: wat vond je van de procedure? Juist ook aan mensen die niet zijn aangenomen… Employee Experience hoeft echt niet over de hele linie top te zijn, maar af en toe een hoogtepunt - dus pak eens uit - blijft hangen! Mensen moeten van het bedrijf houden. Dat begint ‘binnen’ en als ze dat ‘naar buiten’ uitstralen, bedienen ze klanten beter. Klanttevredenheid begint dus bij je medewerkers.”

Kijk hier de video-impressie van de Employee Experience Challenge

Onze partners