Logo

VAN PARTYCENTRUM NAAR ZORGCENTRUM

VAN PARTYCENTRUM NAAR ZORGCENTRUM

10-12-2020
virtual-learning-5550480_1920.jpg.webp

Een gewaagde stap, of juist heel slim bedacht. Zorginstellingen vragen horecapersoneel tegen betaling aan het werk te gaan in de zorg.

Een gewaagde stap, of juist heel slim bedacht. Zorginstellingen vragen horecapersoneel tegen betaling aan het werk te gaan in de zorg. In deze tijden zien we bijzondere, niet alledaagse constructies ontstaan, en samenwerkingsverbanden die we voorheen wellicht nooit hadden overwogen.

Het is donderdag 4 juni 2020, half tien in de ochtend, een collega van mij maakt zichzelf klaar voor het geven van een webinar, dit keer met als onderwerp: Learning Time. Samen met een klant werd het verhaal geschetst hoe in een tijdsbestek van enkele weken, een compleet technologisch leerplatform is gerealiseerd. Dit in meerdere landen, in meerdere talen, om alle medewerkers die vanuit huis dienen te werken te kunnen voorzien van ‘virtuele’ trainingen. In korte tijd groeide het aantal deelnemers, en zag men een exponentiële
groei ontstaan van gevolgde trainingen.

Als organisaties zijn we voortdurend bezig met de ontwikkeling van onze medewerkers, waarbij we relevante content willen faciliteren
in een meervoud van vormen. Met als doel: Groei! Sinds begin dit jaar ben ik zelf gestart met een vorm van Micro- Learning. Een dagelijkse dosis van 15 minuten learning, via een app op mijn telefoon, met content in de vorm van blogs, video’s en questionnaires die ik op elk moment van de dag kan volgen. Daar waar we voorheen uitkeken naar een in-class training in inspirerende ruimtes gevolgd door een geprint en getekend certificaat van deelname, is ook deze setting veranderd. Wat niet verandert zijn de elementen die we pakken uit de content die ons wordt aangereikt. Je kan jezelf de vraag stellen: wat past het beste bij mij? En waardoor groei ik, als persoon en professional?

HR kan de Leading Edge vormen als het gaat om de creatie van waarde richting medewerkers en organisatie. Of het nu het faciliteren is
van een technologisch platform of het uitwisselen van medewerkers. De waarde zit hem in de groei door het opdoen van kennis in welke
vorm dan ook.

Mike Muurmans, Head of Customer Advisory for HR SAP

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Onze partners