Logo

Formulier klacht Sollicitatiecodecommissie

Let op: Wanneer de klacht nog niet bij de betreffende werkgever is ingediend, is het belangrijk dit eerst te doen. Dit geeft de werkgever de mogelijkheid de klacht serieus te behandelen. Zonder deze stap kan de klacht niet door de klachtencommissie in behandeling worden genomen.

De procedure voor het indienen van een klacht over de Sollicitatiecode vind je achter de button ‘Klachtenprocedure NVP Sollicitatiecode’ op onze website.

Jouw gegevens
Kalender 
Gegevens beklager
Klacht
Graag een kopie van deze correspondentie als bijlage bij dit formulier voegen.

Vervolgprocedure:

• Na het insturen van de klacht ontvang je binnen 5 werkdagen een reactie over de wijze van behandeling.
• De Klachteninstantie beoordeelt de klacht op basis van de bepalingen in de Sollicitatiecode en het klachtenreglement.
• De betrokken organisatie krijgt de mogelijkheid om schriftelijk op de klacht te reageren.
• De uitspraak van de Klachteninstantie wordt gedeeld met zowel de indiener als de betrokken organisatie.
• Let op: de uitspraak is adviserend en niet wettelijk bindend.

Meer informatie over de procedure voor het indienen van een klacht over de Sollicitatiecode vind je achter de button ‘Klachtenprocedure NVP Sollicitatiecode’ op onze website.

Jouw gegevens worden 3 jaar bewaard in onze administratie.

Onze partners