Logo

Unilever, Salesforce en Mollie roepen op tot sociaal werkgeverschap en hebben zich aangemeld op het platform WieZetJijOpEen.nu

Unilever, Salesforce en Mollie roepen op tot sociaal werkgeverschap en hebben zich aangemeld op het platform WieZetJijOpEen.nu

6 mei 2020
header2x.png.webp

Multinationals als Unilever, Cisco en Salesforce hebben zich net als tientallen scale-ups en duurzame partijen aangesloten bij WieZetJijOpEen.nu. Daarmee behoren zij tot de eerste honderd partijen die gezamenlijk oproepen tot solidair werkgeverschap via dit open platform. Dit initiatief van hypotheekadviesketen Viisi wordt ondersteund door onderzoeks- en adviesbureau Great Place To Work.

Partijen die zich hebben aangemeld zijn onder meer corporates als Unilever, Cisco, Salesforce en Orange Business Services, maar ook Nederlandse MKB-bedrijven als payment serviceprovider Mollie, trainingsplatform Springest en marketingbureau Keytoe. Bovendien voelen veel impactpartijen zich verwant met de visie van de initiatiefnemers. Zo hebben zeepmaker Seepje, het circulaire jeansmerk MUD Jeans en huidverzorgingsmiddelproducent Naïf zich al aangesloten.

Salesforce
Salesforce herkent zich in de #PeopleFirst-aanpak van het platform en heeft zich deze week aangemeld. “Sinds de intrede van corona zijn we gefocust op de fysieke en mentale gezondheid van al onze collega’s en hun familie”, zegt Michiel van Vlimmeren, SVP en General Manager van Salesforce Nederland. Dit doet het technologiebedrijf onder andere door verschillende beloftes te doen. Van Vlimmeren: “We hebben onze medewerkers eind maart beloofd dat er de komende negentig dagen geen significante ontslagen zullen vallen. Ook zal Salesforce de on-site serviceproviders blijven betalen, zodat leveranciers hun medewerkers, die on-site diensten bij ons verlenen, hun normale salaris kunnen aanbieden.”

Mollie
Ook Mollie heeft zich aangemeld om te laten zien er ook in moeilijke tijden te zijn voor haar medewerkers. “De online aankopen zijn de afgelopen weken enorm toegenomen doordat de winkels gesloten zijn”, zegt Ingeborg van Harten, Head of People and Places bij Mollie. “Dit zorgt voor veel meer werk voor onze collega’s, die het niet gewend zijn om thuis te werken. Onze medewerkers zijn hard nodig en we doen van alles om ze thuis gemotiveerd aan het werk te houden en ze te bedanken voor hun enorme inzet. Zo bieden we onze medewerkers coaching en een luisterend oor, mochten ze dat nodig hebben in onzekere tijden.”

Great Place to Work
Bedrijven en organisaties die passen op dit platform mogen zichzelf of elkaar aanmelden. Dit kan via de website zelf. Artikelen over de deelnemende bedrijven die in de pers zijn verschenen, krijgen een plekje op de site zodat men elkaar kan inspireren en motiveren. “Deze werkgevers kiezen heel bewust voor een peoplefirst-strategie”, zegt René Brouwers, directeur van Great Place To Work. “Dat is de slimste strategie die je nu kunt voeren en die op de lange termijn het meeste oplevert. Geweldig te zien en bovenal complimenten voor hun lef hierin.” 

Negatieve aandacht
Tom van der Lubbe, co-founder van Viisi, is van mening dat er teveel aandacht gaat naar negatieve berichtgeving tijdens de coronacrisis. “Samen roepen we op tot meer solidariteit, uiteindelijk gaat het erom anderen te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. Dit geldt niet alleen werknemers maar ook voor toeleveranciers, klanten en andere businesspartners.”

Over Viisi
Viisi is specialist in onafhankelijk hypotheekadvies en begeleidt met name starters en young professionals bij de aankoop van een woning. Viisi is een bedrijf met een dubbele missie: let’s change finance and let’s change work. Viisi heeft een zogenaamde #peoplefirst strategie, dat betekent, dat de eigen medewerkers op de eerste plaats komen, daarna komen de klanten en dan pas de aandeelhouders.

Naar Wie Zet Jij Op Een?

Onze partners