Logo

Dag van de bevlogenheid urgenter dan ooit. Online event – 4 november – 10 topsprekers

Dag van de bevlogenheid urgenter dan ooit. Online event – 4 november – 10 topsprekers

27 okt 2020
Bevlogenheid1.jpg.webp

De 100 dagen campagne rondom bevlogenheid (met meer dan 50 podcasts, blogs, vlogs, interviews e.d.) is 1 september jl. gestart met als titel 'BevlogenheidsBoost 2020', dé kickstart voor Topprestaties.

In de campagne is bevlogenheid de belangrijkste driver om te blijven presteren in uitdagende tijden. Hoogtepunt van de campagne is de Dag van de Bevlogenheid op  woensdag 4 november met een online event met 10 topsprekers uit de theorie en de praktijk. 

Heb je als HR-businesspartner, HR-manager of HR-adviseur te maken met het adviseren, begeleiden of coachen van collega's, medewerkers en teams op het thema betrokkenheid? Ben je geinspireerd geraakt door de Bevlogenheidsboost 2020? De dag van de bevlogenheid is een unieke mogelijkheid voor alle HR-Professionals om kennis en inspiratie op te doen, online collega's te ontmoeten en geïnspireerd te worden door toonaangevende sprekers.

Tijdens dit event op woensdag 4 november leer je hoe je medewerkers energiek en betrokken blijven en hoe teams weer topprestaties kunnen gaan leveren.
Voor € 89,- geven sprekers hun tips, tricks en trends als het gaat om bevlogenheid en ga je aan de slag met het maken van een canvas dat je kunt gebruiken in jouw organisatie.

Het is een programma dat je vanuit huis kunt volgen. Laat je inspireren door presentatrice Pauline de Wilde en sprekers: eigenaar van Effectory Guido Heezen;Erasmus professor Arnold Bakker; Director YoungCapital NEXT Karin van der Gragt; oprichter IMPACT on the Job Paul van Heeringen; auteur Jeroen Busscher; ondernemer Allard Droste; Joost Rigter; ondernemerscoach en marketing strateeg Anne Hospers; personal soultrainer Margriet Spijksma en bestseller auteur Jan van Setten. 

Tickets voor het event op 4 november bestel je hier

'Verbinding en bedrijfscultuur' steeds hoger op de agenda
Onlangs kopte het FD ‘Eenzaamheid grijpt thuiswerkers naar de keel’. Langzamerhand is bij veel mensen de rek er uit en komen thema’s als verbinding en bedrijfscultuur steeds hoger op de agenda’s van directies.

Psychologen waarschuwen, naast een tweede coronagolf, voor een burn-out golf. Onderzoeken van het Nationaal Centrum Preventie Stress & Burn-out (NCPSB) ondersteunen dit.

Juist in deze tijd komen onderwerpen als werkgeluk en bevlogenheid onder een vergrootglas te liggen. Reden voor o.a. AFAS, Effectory, Nationale Nederlanden, NVP-HR netwerk, Impact on the Job en D&B Eventmarketing om, als positieve tegenhanger van de Week van de Werkstress, een 100 dagen campagne te starten rondom bevlogenheid. Met als hoogtepunt van de campagne de Dag van de Bevlogenheid op 4 november (zie www.allesoverbevlogenheid.nl).

Het belang van bevlogenheid
Is inmiddels evident, talloze onderzoeken (*) bewijzen dat. Bevlogen mensen halen voldoening uit hun werk, zijn zeer betrokken, voelen zich energiek en trots én zijn veel productiever en innovatiever. Helaas kan momenteel minder dan 20% van de Nederlandse werknemers als bevlogen worden aangemerkt. Niet vreemd dat het aantal burn-outs en bore-outs volgens TNO circa € 1,8 miljard per jaar kost en gemiddeld € 60.000,- per medewerker. Sterker nog: als we niets doen, zal in 2030 een kwart van de werkenden thuiszitten of minder inzetbaar zijn door overbelasting. Dat voorspelt Willem van Rhenen, hoogleraar aan Nyenrode en stressexpert bij Arbo Unie.

Corona helpt niet bij deze zorgwekkende ontwikkeling. Waarbij er eerst nog gedacht werd dat het thuiswerken heel efficiënt is beginnen we langzamerhand in te zien dat er ook heel veel negatieve gevolgen zijn: eenzaamheid, gebrek aan verbinding, sociale onrust, voortdurend ‘aan’ staan, onzekerheid. Niet de ideale voedingsbodem voor werkgeluk en bevlogenheid.

De 100 dagen campagne rondom bevlogenheid
Gebeurt vanuit 10 thema’s die de inhoudelijke ruggengraat van de campagne vormen en die bijdragen aan meer bevlogenheid op de werkvloer. Denk daarbij aan verbondenheid met een hoger doel, psychologische veiligheid, verbondenheid met team, focus en ritme, vitaliteit, ontwikkelen en leren en (persoonlijk) leiderschap. Als je de campagne wilt volgen dan kan je je gratis inschrijven via alles over bevlogenheid 

Onze partners