Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening
Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Deze wet vervangt de
huidige Wet bescherming persoonsgegevens (wbp) en heeft grote
gevolgen voor de HRM-processen en systemen. De bescherming van de
gegevens van medewerkers wordt veel groter en ook krijgen zij meer
rechten. Ook de eisen aan leveranciers worden veel strenger. En let
op: de boetes bij overtreding worden vele malen hoger! Daarnaast
kan een privacyschending door een werkgever leiden tot een
schadevergoeding claim van een werknemer of een billijke vergoeding
in het kader van een ontbindingsprocedure.
Alle reden om je snel te verdiepen in de gevolgen van deze wet.
Ben jij als HR-professional en is jouw organisatie al voorbereid op
de arbeidsjuridische implicaties voor jouw eigen werk en jouw
organisatie?
In dit praktijkgerichte seminar, verzorgd door Arlette
Putker-Blees e Irene Francken van L&A advocaten uit Amsterdam,
word je langs de valkuilen geleid die de AVG opwerpt voor
HRM-thema’s zoals bijvoorbeeld indiensttreding,
arbeidsongeschiktheid of een arbeidsconflict. Naast goed toepasbare
theorie en bespreking van een aantal praktijkcases, is het seminar
interactief en bevat ook een spelelement. L&A-advocaten daagt
ons uit om uitspraken van rechters op privacy-cases te
beargumenteren.
Kortom, alle reden om jezelf snel te verdiepen in de gevolgen
van deze wet en in te schrijven voor dit seminar. Wij zijn te gast
bij de Vrije
Universiteit in Amsterdam.

16.15 uur - Ontvangst met koffie en een broodje
17:00 uur - Welkom door Renée-Andrée
Koornstra (directeur HRM Arbo & Milieu VU)
17:10 uur - De nieuwe privacywet (AVG) door Arlette Putker-Blees en
Karolina Dorenbos
19.00 uur - Afsluiting
Vrije Universiteit Amsterdam
Hoofdgebouw VU
6e etage, collegezaal A33 (HG 06A 33)
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam
Let op: de VU is zeer goed bereikbaar met openbaar vervoer. In de omgeving van de VU geldt betaald parkeren voor auto’s.
Kijk op de website van de Vrije Universiteit Amsterdam voor een routebeschrijving voor het OV en de auto.
Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Marjan van
Hunnik, telefoon 0610431010, marjan@hunnik.nl.
Voor praktische zaken omtrent aanmeldingen/bevestigingen ed. kun je
contact opnemen met de afdeling Activiteiten, tel. 033 247 3481 of
per e-mail
activiteiten@nvp-plaza.nl.
Kosten:
De presentatie is kosteloos
voor NVP-leden, niet NVP-leden zijn uiteraard ook van harte welkom
maar betalen € 50,00.

Wanneer je bent ingeschreven voor een bijeenkomst rekenen
wij op je komst en maken we daar kosten voor. Ben je onverhoopt
niet in de gelegenheid om te komen (wat natuurlijk altijd een keer
kan gebeuren) dan kun je tot drie werkdagen voorafgaand aan de
betreffende bijeenkomst kosteloos afmelden. Dat kan heel eenvoudig
door op de afmeldknop te klikken onderaan de bijeenkomst of met een
e-mail aan activiteiten@nvp-plaza.nl. Als
je je opgeeft en niet komt en je ook niet tijdig hebt afgemeld,
worden de gemaakte administratie- en cateringkosten á €
50,- in rekening gebracht.