26/11
2018

NVP wordt de spil in het netwerk van iedere HR-professional

De spil in het netwerk van iedere HR-professional. Dat is de rol die NVP, het Netwerk voor HR-professionals voortaan wil vervullen. Met een nieuwe naam en een nieuwe uitstraling verandert ook de strategie van de vakvereniging. Voortaan draait het om het inspireren, kennis delen en het voeden van het inhoudelijke debat.

De NVP wil met de nieuwe koers beter aansluiten bij wat er leeft bij de leden. Bestuurslid Chantal Geelhoed: “We willen dat de leden weer trots zijn op deze club. En dat alles wat we doen is gebaseerd op het principe van halen en brengen. Natuurlijk willen we dat leden kennis en informatie bij ons kunnen halen. Maar we willen ook dat ze hun expertise onderling delen en bijvoorbeeld input leveren voor de evenementen die we organiseren.”

Vier doelgroepen
Bij de nieuwe manier van werken hoort niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook een scherpere benadering van de achterban. Er zijn vier doelgroepen benoemd waarop de activiteiten worden toegespitst. Dat zijn de Young Professionals, Professionals, Senior Professionals en C-level. Met deze indeling wil de vereniging de leden beter bedienen en de content en evenementen aanpassen op hun informatiebehoefte.

Geelhoed: “De NVP heeft een aantal USP’s waar we trots op mogen zijn. Zo zijn we de enige HR-verenging in Nederland zondert winstoogmerk. We bieden onze content zowel online als offline aan, ook dat is uniek. Onze missie luidt dat we een onafhankelijke HR-autoriteit willen zijn die in ons vakgebied het inhoudelijke debat voedt. En daar passen dan weer drie kernwaarden bij: vertrouwd, verbindend en verrassend. Alles wat we doen, wordt aan die waarden getoetst.”

Inspireren
Doel van deze stap is dat het straks voor iedere HR-professional logisch is dat je lid bent van de NVP. De nieuwe koers moet er zo ook voor zorgen dat het ledenaantal weer stijgt. Chantal Geelhoed: “Er is geen interessanter moment om in HR te werken dan nu. En daarmee is het belangrijker dan ooit om je te laten inspireren. Als je je werk als HR-businesspartner serieus neemt en jouw board wilt verrassen met nieuwe ideeën voor jouw organisatie, dan kun je niet om de NVP heen. Dan kun je niet anders dan naar buiten kijken, ontwikkelingen om je heen volgen en die vertalen naar het bedrijf waar jij werkt.”

Feest met leden, partners en bestuur tijdens presentatie nieuwe identiteit

Onze partners