03/04
2019

Design Thinking bij Employee Experience

Eén van de grootste uitdagingen bij het vormgeven van de Employee Experience is om daadwerkelijk vanuit het perspectief van de medewerker het ‘mens’-beleid vorm te geven. Hoe kan het wel? Door bijvoorbeeld met een multidisciplinair team te werken en gebruik te maken van Design Thinking Principes:

  1. Empathize > Breng de verschillende fasen van de ‘Employee Life Cycle’ in beeld en bepaal waar de grootste ‘uitdaging’ ligt.
  2. Define > Definieer de gewenste ‘Employee Experience’, beschrijf de ‘employee journey’ vanuit het perspectief van de medewerker en bepaal de belangrijkste ‘afhaakmomenten’.
  3. Ideate > Bedenk creatieve oplossingen om ‘afhaakmomenten’ om te zetten in ‘raakmomenten’.
  4. Prototype > Bouw, visualiseer, schets het beoogde resultaat.
  5. Test > Haal feedback op, check of het idee antwoord geeft op de ‘uitdaging’, leer wat wel/niet werkt, pas aan, implementeer of start opnieuw bij stap 1!

Meer weten? Schrijf je in voor de workshop ‘Employee Experience & Employee Journey Mapping’ op 23 mei 2019.
NVP-leden die de code NVPEEC19 gebruiken betalen Euro 800,- ipv Euro 950,- 

Lees meer over de workshop 'Employee Experience & Employee Journey Mapping’

Onze partners