16/04
2019

3 vragen aan… Jelderik Schutz

Bij de Employee Experience Challenge hield Jelderik Schutz van Royal Schiphol Group, samen met Maggie Ammerlaan, een ‘bevlogen recruitmentverhaal’, waarop veel deelnemers oprecht enthousiast reageerden. We stellen Jelderik, ook lid van het NVP-bestuur, drie vragen.


1. jullie verhaal kreeg als titel mee: van vangen naar verleiden. Wat is de essentie van verleiden?

“De kern is dat het niet om ons gaat, maar om de kandidaat. Dit betekent dat we heel goed moeten begrijpen wat de kandidaat belangrijk vindt. Hiervoor doen we veel onderzoek zodat we ook weten wat we moeten bieden als toekomstige werkgever en collega’s om aantrekkelijk te kunnen zijn.”
 

2. Bezoekster Mieke van Zadelhoff, HR-manager Altran, zei: het is een transparant en waarachtig verhaal. Maar waar kan het nog beter in jullie Employee Experience?
‘’In ons verhaal hebben we ons toegespitst op de Candidate Experience, dus alleen het begin van de Employee Journey. Hierbij kunnen we in de awareness fase van de kandidaat meer relevante en inspirerende content aanbieden, zodat ze nog beter kunnen beoordelen of Schiphol de volgende hub in hun loopbaan is.”

3. Hoe kijk jij terug op deze NVP-dag? Meer focus op inhoud of op netwerken?
“Ik heb genoten van deze dag en alle collega’s uit het HR-werkveld. KPMG bleek een zeer gewaardeerde gastlocatie, de doorloop en logistiek was supergoed verzorgd door ons activiteitenbureau en de Experience werd geheel compleet met de aanwezigheid van de complimentendames. Inhoudelijk werd ik door zowel de keynote sprekers als tijdens aparte sessies getriggerd. Tijdens het netwerken heb ik een aantal leuke en interessante nieuwe contacten opgedaan. Een prima balans tussen inhoud en netwerken dus, maar wat mij betreft blijkt het niet alleen bij deze dag. We weten nu nog beter wat onze leden inhoudelijk interessant vinden. Dus laten we in onze after experience vooral doorgaan met netwerken en offline doorpakken op deze thema’s en interesses.”

Onze partners