22/05
2019

Ronde tafel gesprek employee experience “wat we buiten vertellen, moeten we binnen waarmaken”

Hoe integreren A-merken als adidas, Allen & Overy, BrandLoyalty, de Bijenkorf, Kruidvat, Trekpleister, ICI Paris XL, Lidl en Rituals de Employee Journey binnen hun bedrijf om zo de betrokkenheid van medewerkers te optimaliseren? Op uitnodiging van Rutger Steyerberg (Top Employers Institute) schoven zeven HR-directeuren in de boardroom van de Bijenkorf aan voor een ronde tafel gesprek over de Employee Experience. Is dit nu voer voor discussie voor HR, directie, marketing of medewerkers? Of hoort bevlogen werken juist bij iedereen? 

Men neme: pittige inhoudelijke ingrediënten voor dit HR-hoofdgerecht . Voeg toe: een goed geluimde gastheer (Ramon de Kok, de Bijenkorf), een geroutineerde gespreksleider (Jan Tjerk Boonstra, Human Capital), een betrokken initiatiefnemer (Rutger Steyerberg) en zet een bont gezelschap HR-directeuren aan een rechthoekige tafel. Irene Vernie (Rituals), Martine Brouwer-’t Hart (Allen & Overy), Barbara Lammers (BrandLoyalty), Jan Carel Uylenberg (A.S. Watson Group, moederbedrijf van onder andere Kruidvat), Wouter Hol (adidas) en Sophie Geer ts-Jaspers (Lidl). 

“De sleutel tot bevlogenheid blijkt de direct leidinggevende te zijn”

Jan Tjerk spreekt liever over de ‘afdeling Human Beings’ waarin individueel maatwerk belangrijker wordt . “Er moet meer en steeds sneller.” Volgens Boonstra zijn drie factoren van belang voor de Employee Experience, waarin de generieke doelstelling is: medewerkers binden, boeien en behouden. Die factoren zijn: autonomie, meesterschap en ‘van betekenis zijn’. De sleutel tot bevlogenheid blijkt de direct leidinggevende te zijn. Niet de CEO, maar de inspirerende leider die dichtbij staat .” Martine: “Leiderschap van nu vraag t dat je vrijheid en ruimte geeft aan medewerkers, zodat ze hun creativiteit kwijt kunnen. En het is steeds belangrijker om op alle gebieden duurzaam te handelen, zowel buiten als binnen. Een combinatie van creatief en duurzaam leiderschap dus.” 

Lees hier het volledige artikel

Onze partners