New Heroes, Bruistensingel 650, 5232 AJ ’s-Hertogenbosch
New Heroes, Bruistensingel 650, 5232 AJ ’s-Hertogenbosch
Thema: ziekteverzuimgesprekken
Met een daling van
het ziekteverzuimpercentage van 1% bespaar je 1% van je totale
bruto-loonsom. Snel verdiend. Echter verzuimgesprekken staan te
boek als één van de lastigste gesprekken op de
werkvloer. De manager gaat ze liever uit de weg. Moet HR hierin
proactiever zijn of meer controleren? Wat mag je tegenwoordig
überhaupt nog vragen in een ziekteverzuim gesprek? En hoe voer
je tegenwoordig een goed verzuimgesprek wat werkt? 7 Januari hebben
we als ‘special guest’, Milouskha Krohnstad. Zij zal
zoals we gewend zijn ons begeleiden in een interactieve sessie
rondom dit onderwerp.
Over Milouskha Krohnstad
Milouskha begeleidt mensen
om nieuwe gewoontes op een natuurlijke plezierige manier eigen te
maken, dat doe zij al vanaf 1980. Als fysiotherapeut is zij
begonnen, gespecialiseerd in spanning gerelateerde klachten. Later
de post HBO opleiding tot Register Bedrijfsfysiotherapeut en een
opleiding tot Coach gevolgd. Nu begeleidt en traint Milouskha
medewerkers en leidinggevenden op de werkplek, want daar
gebeurt het. Milouskha staat voor Gezonde
Productiviteit. Ze daagt mensen uit om het ook vanaf een
andere kant te bezien en legt alles graag simpel
uit. Milouskha heeft veel ervaring met ziekteverzuimgesprekken
die impact hebben.
Doe mee met het HR Café
Elke 1e
dinsdag in de maand organiseren wij een HR Café voor
NVP-ers EN niet NVP-ers. Eigenlijk voor iedereen die is
geïnteresseerd in het HRM-vak. We koppelen aan elke
bijeenkomst een thema en gevendaar een leuke en interessante
invulling aan. Door bijvoorbeeld een spreker uit te nodigen voor
een korte inleiding en daarna gezamenlijke bespreking of door
prikkelende stellingen te bedenken en die gezamenlijk te bespreken.
Of door een NVP-er te vragen om aan die bijeenkomst een leuke
invulling te geven. Een boekbespreking of een filmpje of een
white-paper of een HR-scan. Maakt niet uit. Door de NVP en met de
NVP is het uitgangspunt.
Maar ook HRM-ers die (nog) geen lid zijn van de NVP zijn welkom. Bevlogenheid voor het HRM-vak staat immers centraal. En natuurlijk ook gewoon gezellig samenzijn en ervaringen uitwisselen.
Ten overvloede: we zijn geen ‘commercieel’ platform en commerciële uitlatingen worden niet op prijs gesteld.
Wie interesse heeft om een bijeenkomst mede te organiseren of te begeleiden, of heb je een specifieke deskundigheid of ervaring om met de groep te delen, of heb je ideeën voor deze formule, verzoeken wij om met ondergetekenden contact op te nemen. We zoeken ook gespreksleiders: de gespreksleider hoeft niet altijd ook de deskundige te zijn! De gespreksleider zorgt ervoor dat agenda/tijd wordt bewaakt en dat alle deelnemers een inbreng kunnen hebben.
17.00 uur: ontvangst met koffie/thee met een broodje
17.15 uur: start programma
18.30 uur: einde programma en netwerken
19.00 uur: einde
New Heroes, Bruistensingel 650, 5232 AJ ’s-Hertogenbosch
Kosten:
Deelname aan deze bijeenkomst is
voor leden van de NVP gratis. Voor hen die geen lid van de NVP
zijn, is de entree € 10,-. Leden mogen kosteloos een
introducé meenemen.
Certified HR Professionals ontvangen voor deelname 1 PE-punt.
Beeldmateriaal evenement
Op de
bijeenkomsten van de NVP worden regelmatig foto’s genomen
voor publicatie op onze website, social media of de nieuwsbrief.
Als je er bezwaar tegen hebt dat je herkenbaar in beeld wordt
gebracht, verzoeken wij je vriendelijk dit kenbaar te maken op de
dag van de bijeenkomst bij de registratiebalie of organisator.
Zonder tegenbericht gaan wij ervan uit dat wij het beeldmateriaal
mogen publiceren.
Wanneer je bent ingeschreven voor een bijeenkomst rekenen wij op je komst en maken we daar kosten voor. Ben je onverhoopt niet in de gelegenheid om te komen (wat natuurlijk altijd een keer kan gebeuren) dan kun je tot drie werkdagen voorafgaand aan de betreffende bijeenkomst kosteloos afmelden. Dat kan heel eenvoudig door op de afmeldknop te klikken onderaan de bijeenkomst of met een e-mail aan activiteiten@nvp-hrnetwerk.nl. Als je je opgeeft en niet komt en je ook niet tijdig hebt afgemeld, worden de gemaakte administratie- en cateringkosten á € 50,- in rekening gebracht.